Reklamační řád

Reklama č n ý řád

Reklamační řád prodávajícího - společnosti Sanitizer, sro, se sídlem Meze 496/19, 031 01 Liptovský Mikuláš, IČ: 53088476 zapsané v obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo: 7494/ L, vydaný podle ustanovení § 1 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění (dále také „zákon o ochraně spotřebitele“). Tento reklamační řád se uplatňuje na prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu Pocki umístěného na internetové adrese www.pockicare.com .

  1. Předmět a rozsah reklama č ního řádu
  2. Tento reklamační řád upravuje práva spotřebitele (kupujícího) z odpovědnosti za vady zboží zakoupeného spotřebitelem (kupujícím) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.pockicare.com (dále také "webová stránka" a "obchod"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen "webové rozhraní obchodu").
  3. Ustanovení tohoto reklamačního řádu se vztahují výlučně na spotřebitele (kupující) – fyzické osoby, které při uzavírání Kupní smlouvy s prodávajícím a následném poskytnutí plnění, nejednaly v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
  4. Právo spotřebitele ( kupujícího) na reklamaci
  5. Spotřebitel má právo zakoupené zboží, na kterém se vyskytla vada, reklamovat, a to během zákonné záruční doby, tak jak je tato uvedena v zákoně č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník.
  6. Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí spotřebitelem, jelikož zboží musí mít požadovanou a právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost a musí být bez vad, tj. musí odpovídat závazným technickým normám. V případě, že jsou věci prodávány za nižší cenu, tak prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší kupní cena.

III. Lhůta pro uplatnění reklamace

  1. Spotřebitel (kupující) je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady zboží, nejpozději od uplynutí záruční doby, jinak práva spotřebitele (kupujícího) z odpovědnosti za vady zboží zaniknou.
  2. Na spotřební zboží se vztahuje záruční doba uvedená v § 620 zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, tj. záruční doba v trvání 24 měsíců ode dne převzetí zboží spotřebitelem (kupujícím), nebo záruční doba uvedená v záručním listu, případně záruční doba poskytovaná samotným výrobcem (nad rámec zákonné záruční doby).
  3. Způsob vyřízení reklamace
  4. Reklamace se považuje za vyřízenou:
  5. je-li reklamační řízení ukončeno a opravený výrobek je předán,
  6. výměnou výrobku/zboží,
  7. vrácením kupní ceny výrobku/zboží,
  8. vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku/zboží, nebo řádně odůvodněné zamítnutí reklamace.
  9. V případě, že spotřebitel uplatní reklamaci, tak pověřený zaměstnanec prodávajícího poučí spotřebitele o jeho právech podle obecného právního předpisu. Na základě rozhodnutí spotřebitele, které ze svých práv podle obecného předpisu uplatňuje, je pověřený zaměstnanec prodávajícího povinen určit způsob vyřízení reklamace.
  10. Pokud je to možné, rozhodne se o reklamaci ihned. Ve složitějších případech se rozhodne nejpozději do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku, vyřídí se reklamace nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění spotřebitelem.
  11. Pokud jde o odstranitelné vady, spotřebitel má nárok na bezplatné a včasné odstranění vady. Spotřebitel může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to spotřebiteli nezpůsobí závažné obtíže.
  12. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby věc mohla být užívána řádně jako věc bez vady, má spotřebitel nárok na výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Stejná práva přísluší spotřebiteli, jde-li sice o odstranitelné vady, avšak spotřebitel nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
  13. Pokud věc prodávaná za nižší cenu nebo použitá věc má vadu, za kterou prodávající odpovídá, má spotřebitel místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
  14. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.
  15. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítne, je prodávající povinen v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout

. VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Spotřebitel (kupující) může odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne dodání zboží prodávajícím. Při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy je spotřebitel povinen informovat prodávajícího o odstoupení od smlouvy, to prostřednictvím prohlášení spotřebitele (kupujícího), které zašle na e-mailovou adresu info@pockicare.sk, nebo na poštovní adresu: Sanitizer, sro, so sídlem Meze 496/19, 031 01 Liptovský Mikuláš Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy je uveden v Příloze č.1 všeobecných obchodních podmínek. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy je zachována, pokud spotřebitel zašle prodávajícímu oznámení o uplatnění svého práva na odstoupení od kupní smlouvy předtím, než marně uplyne lhůta pro odstoupení. Po doručení odstoupení od kupní smlouvy, tj. po vyplnění vzorového formuláře a odeslání zboží na výše uvedenou adresu, případně doručení zboží na kteroukoli kamennou prodejnu prodávajícího osobně, bude spotřebiteli vrácena kupní cena zboží. Odstoupení od kupní smlouvy zakládá povinnost spotřebitele vrátit zboží ve stejném stavu, v jakém toto zboží převzal od prodávajícího, tj. nepoškozené, čisté, kompletní a pokud je to možné, iv originálním obalu. Povinnost vrátit zboží podle předchozí věty tohoto bodu má spotřebitel ve lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy, přičemž zboží je třeba vrátit na kteroukoli kamennou prodejnu prodávajícího. V případě, že spotřebitel vrátí prodávajícímu poškozené zboží, tak má prodávající vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody ve výši opravy zboží, případně uvedení poškozeného zboží do původního stavu. Po odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem (kupujícím), prodávající vrátí spotřebiteli cenu za dovoz zboží, které bylo poskytnuto jako služba prodávajícího, a to v případě, že spotřebitel cenu za dovoz zboží prodávajícímu uhradil. Spotřebitel nemá nárok na vrácení ceny za dovoz zboží, pokud mu tato služba byla prodávajícím poskytnuta zdarma/grátis (např. cena zboží objednaného spotřebitelem přesáhla částku 40-EUR, a dovoz zboží byl prodávajícím spotřebiteli poskytnut zdarma/grátis). Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. V případě, že spotřebitel (kupující) při odstoupení od kupní smlouvy využije jiný než nejlevnější způsob doručení k vrácení zboží, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na doručení ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu doručení zboží, které ke dni platnosti tohoto reklamačního řádu představují částku ve výši 2 ,50,-EUR do 3,50,-EUR. Prodávající si vyhrazuje právo částku podle předchozí věty snížit nebo zvýšit v závislosti na změně cen přepravy na relevantním trhu.
  2. Kupní cena nebo její odpovídající část budou spotřebiteli vrácena:
  3. bankovní účet, který spotřebitel zadá, pokud platil ta zboží dobírkou,
  4. na bankovní účet spotřebitele, přes který byla realizována platba za zboží, pokud spotřebitel využije jiný druh doručení k vrácení zboží.
  5. Prodávající není povinen vrátit kupní cenu nebo její odpovídající část dříve, než spotřebitel:
  6. splní svou povinnost vrátit zboží ve lhůtě 14 ode dne odstoupení od kupní smlouvy, nebo b. jednoznačně prokáže, že zboží, které má spotřebitel prodávajícímu vrátit bylo odesláno k přepravě prodávajícímu.
  7. Prodávající je povinen převzít zboží zpět a vrátit spotřebiteli cenu zaplacenou za zboží.
  8. Právo odstoupit od smlouvy se nevztahuje na:
  9. Zboží uzavřené v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
  10. Zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze.

VII. Alternativní řešení sporů

  1. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem vyřízení reklamace, případně je toho názoru, že ze strany prodávajícího došlo k porušení jeho spotřebitelských práv, tak spotřebitel má právo požádat prodávajícího o nápravu. Prodávající na žádost spotřebitele odpoví do 20 dnů ode dne jejího doručení prodávajícímu. V případě, ka by prodávající ve lhůtě uvedené v předchozí větě tohoto bodu spotřebiteli neodpověděl, tak se spotřebitel může v této záležitosti obrátit s návrhem na alternativní řešení sporů na příslušný subjekt, kterým je Slovenská obchodní inspekce nebo právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky - https://www.mhsr.sk/ obchod/ochrana-spotrebitele/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/seznam-subjektovalternativneho-riesenia-spotrebitelských-sporov-1.